Frågor att fundera över...

Vi har för bråttom i vår hektiska värld
för att vi skulle ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande
frågor, såsom:


Varför
kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till
patienten?
   
Varför finns det parkeringsplats
för rörelseförhindrade framför
skridskobanan?
 

Varför beställer folk en dubbel
osthamburgare med stor pommes frites och Cola
light?

  

Varför köper vi hotdogs i tiopack och
korvbröd i åttapack?


  

Varför målar kvinnorna sina ögon med
öppen mun?
 
   


Varför är inte ordet förkortning
kortare?

  

Varför trycker vi på start när vi vill
stänga av datorn?

 

Varför finns det inte kattmat som
smakar mus?
 
  

  
Varför står det på hundmatburken 'ny
bättre smak', vem har testat
detta?

  


Alla känner väl till flygplanens
svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte
flygplanen av samma material?

  

Varför trycker du fjärrkontrollens
knappar hårdare när batterierna är nästan
slut?

    
 

Varför tvättar vi handdukarna, händer
är väl rena när de torkas?

  

Varför använde Kamikaze-piloterna
hjälm?

 

Hur har man fått skylten 'gå inte på
gräsmattan' ut till mitten av
gräsmattan?

  

  
När ett ord är fel i ordboken, hur vet
man det?

   

Har arbetarna på Lipton
kafferast?
 
   
 

När jag köper en ny bumerang - hur
blir jag av med den gamla?

  

Varför har byggnader som ska var öppet
dygnet runt överhuvudtaget lås? 

   
  
 

Ha det gött alla bloggare =)
blir lite bloggande av mig nu i vårvädret...




Kommentarer
Postat av: Sussilusen

Så himla bra o tänkvärt. Jag gillade den med fjärrkontrollen.

Ha en bra dag.

2009-05-05 @ 14:28:16
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Ha, nu fick jag lite att fundera på....=)

2009-05-09 @ 18:39:34
URL: http://sunlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0